
Kdybyste se kteréhokoliv majitele webu zeptali (který nemá příliš velké zkušenosti se SEO optimalizací pro vyhledávače), jestli by byl spokojen, kdyby se jeho webová stránka dostala s jedním klíčovým slovem na první pozici ve vyhledávání, jeho odpověď by zněla: ano!
Vysvětlíme Vám, proč je to špatné řešení.Běžně se stává, že majitel webu, který vyhledá SEO specialistu, žádá, aby se jeho webová stránka dostala na první pozici v Google výsledcích vyhledávání na jedno klíčové slovo. Dokonce většina jeho dotazů směřuje právě k tomu: zda se dá dostat web na první pozici na jedno klíčové slovo. Přitom webová stránka s touto SEO optimalizací může přijít i dobré hodnocení Google. S jedním klíčovým slovem na první pozici nedosáhnete nic nebo jenom velmi málo.
Z dlouhodobého hlediska je lepší udělat SEO optimalizaci na long tail klíčová slova. Co je vlastně long tail (česky: dlouhý ocas)? Long tail klíčová slova jsou slovní spojení – víceslovní výrazy a fráze. Tato klíčová slova jsou velmi konkrétní, sice se na ně méně vyhledává a proto je konkurence menší a tím je větší šance dostat web na přední pozice ve vyhledávači.
Nevyplatí se pracovat s jedním všeobecným klíčovým slovem. Pokud je web dobře postavený, nebude pozice hlavního klíčového slova tak důležitá, protože přinese pouze malou část celkového obratu.
Nezapomeňte ani na AdWords! V případě všeobecných klíčových slov je téměř jisté, že při organickém vyhledávání třeba počítat i s AdWords reklamami. (To, co Google dá, to Google i vezme…) Proto se stává, že i když se webová stránka nachází na předních pozicích na dané klíčové slovo, na stránku klikne málo návštěvníků.
Vyplatí se tedy podřídit celou webovou stránku jednomu všeobecnému klíčovému slovu? Hlavně, pokud víme, že obrat z jednoho klíčového slova představuje poměrně malý podíl celkového obratu? Samozřejmě, že ne. Na všeobecná klíčová slova je velká konkurence. Navíc, všeobecná klíčová slova mají horší konverzní potenciál, než long tail klíčová slova. Na long tail vyhledávají ve značné míře ti, kteří mají vážný zájem o daný produkt nebo službu, často s úmyslem nakoupit.