
Majitelé e-shopů jsou si vědomi toho, že v případě některých produktů může nastat situace, kdy jsou některé produkty téměř identické a liší se pouze v detailech: např. ve velikosti, barvě atd. Otázkou je, co v těchto případech dělat: vyřešíme problém s duplicitou (o které víme, že Google trestá) tak, že si vybereme stránku, kterou preferujeme a následně ostatní podobné stránky přesměrujeme kanonickou url na preferovanou stránku? Při použití kanonických url adres se stránky sloučí a Google bude indexovat pouze námi preferovanou verzi stránky a ostatní stránky se v Google vyhledávání nebudou zobrazovat.
Existuje jiné řešení? Samozřejmě, že existuje, ale je složitější a časově náročnější. V tomto případě je třeba každou produktovou stránku předělat na originální a jedinečnou, aby internetový vyhledávač Google každou takovou stránku hodnotil jako originál. Menší e-shopy mohou mít kapacitu na předělání každé stránky, ale pro větší internetové obchody by to byla kvůli obrovské databázi příliš velká práce, proto se do ní raději ani nepouštějí. Situaci komplikuje, pokud dáme Googlu zaindexovat dvě podobné stránky bez toho, abychom preferovali naši hlavní produktovou stránku. V tomto případě necháme rozhodnutí na vyhledávač Google, aby si vybral stránku, která je pro něj nejrelevantnější a podobné stránky může z výsledků vyhledávání odstranit.
Můžeme říci, že v některých případech je méně skutečně více, tj. buďme spokojeni s tím, že máme méně indexovaných stránek a používejme kanonické url adresy tak, jak to společnost Google doporučila už v roce 2009.