
Ten, kdo se alespoň trochu vyzná v oblasti SEO optimalizace pro vyhledávače ví, že pokud se jedná o SEO optimalizaci, nemůže od Google očekávat nějakou výjimečnou pomoc. V roce 2017 ale nastaly změny, protože mluvčí Google Jon Mueller přece jenom poskytl nějaké dobré rady. Podívejme se na ně.
Web stránky optimalizované pro smartfony
Za prvé je tu mobilní telefon. Nemusíme ani hovořit o tom, jak důležitou roli v našem životě hrají mobilní telefony. V dnešní době se např. i na využití sociálních sítí stále více používá smartfon, než např. počítač. Proto se ani není třeba divit, že tento trend platí i při SEO. Ve světě existují regiony, kde v domácnostech už ani nenajdeme klasické počítače a uživatelé využívají pouze smartfon nebo tablet. Můžeme si být jisti, že mobilní telefony budou hrát v tomto roce ještě důležitější roli, než tomu bylo v minulých letech. Musíme se připravit na to, že Google v roce 2017 při hodnocení upřednostní mobilní verze jednotlivých webových stránek. Jelikož mnohé SEO nástroje analyzují právě počítačové verze webových stránek, může to být od této chvíle zavádějící, protože základem určení pozicí – jak jsme již zmiňovali – budou mobilní verze webových stránek.
Vyskakující okna
Google už v roce 2016 upozornil na to, že vedle „mobile first“ třeba dávat pozor na vyskakující okna. Vyskakující okna kazí „user experience“, tzv. uživatelskou zkušenost – zejména v mobilním prostředí. Google tato vyskakující okna od tohoto roku trestá. Trestat se budou hlavně webové stránky, kde návštěvníkům přicházejícím z vyhledávání vyskočí velká vyskakující okna, čím kazí uživatelskou zkušenost. (Sankce se nevztahují na exit pop-up a na ostatní vyskakující okna). Na vyskakující okna třeba dávat pozor, protože přinášejí sankce ve formě zhoršení pozicí ve vyhledávání.
HTTPS
Nezapomeňme ani na zabezpečení webových stránek. Od tohoto roku vyhledávač Chrome ukazuje uživatelům, když webová stránka nepoužívá bezpečné HTTPS připojení. To může uživatele odradit od kliknutí na webovou stránku, co může mít negativní dopad i na pozice webové stránky ve vyhledávači.
Podle slov mluvčího Google, by toto měli být nejdůležitější věci, kterým musí každý SEO odborník věnovat potřebnou pozornost.
Pokud budeme těmto skutečnostem věnovat patřičnou pozornost, můžeme být i nadále úspěšní na trhu s našimi už existujícími znalostmi. Ostatní, jako jsou základy SEO optimalizace, kvalitní obsahy a silné zpětné odkazy zůstávají i v tomto roce nezměněné.